ساسی مانکن و سریال وقاحت/ آیا با یک فرد روبه‌رو هستیم یا شبکه؟

ساسان حیدری یافته در سال‌های اخیر ثابت کرده است که دست به دامن هر ابزار جنسی می‌شود تا بلکه بیشتر و بیشتر دیده و شنیده شود.

 سال 1399 یکی از کانال‌های تلگرامی گزارشی ویدیویی منتشر کرد که ایده اصلی آن طراحی یک آزمایش اجتماعی و هدف از انجام آن نشان دادنِ شکافی بین‌نسلی بود. آنها ارزیابی پدران و مادران را درباره مصرف محصولات جنسی از سوی فرزندانشان جویا شدند، نتیجه این گزارش نشان می‌داد که چقدر میان والدین و فرزندان‌شان فاصله وجود دارد، یعنی آنچه نوجوانان و جوانان به‌راحتی تشخیص می‌دادند و درباره آن شرح تفصیلی می‌دادند، پدران و مادران روح‌شان هم از آن خبردار نبود.

اردیبهشت 1400 همین گزارش با موضوع مواد مخدر تهیه شد، آنها یک ماده مخدر را به پدران و مادران میانسال نشان می‌دادند و از آنها می‌خواستند که نظرشان را درباره این ماده بگویند، بسیاری از این پدران و مادران، نه‌تنها نمی‌دانستند که نام این ماده چیست، بلکه حتی گمان نمی‌بردند که این یک مخدر است! و این در حالی بود که نوجوانان و جوانان به‌راحتی این ماده مخدر را شناسایی کردند و حتی درباره کیفیت آن و دیگر جزئیاتش اطلاعات داشتند.

انتشار این گزارش‌های اجتماعی که روایتگر شکاف‌هایی عمیق بین نسل پدران و مادران با فرزندان‌شان بود، حساسیت‌هایی را در جامعه ایجاد کرد. انتشار این گزارش‌های اجتماعی موجب شد خانواده‌ها نسبت به برخی موارد حساسیت بیشتری داشته باشند و آنچه را بر فرزندان‌شان تأثیر می‌گذارد، با جدیت بیشتری پیگیری و بررسی کنند، شاید نخستین نمود این حساسیت‌ها در عرصه موسیقی و نسبت به انتشار موزیک ویدیویی از سوی یکی از خوانندگان خارج‌نشین شکل گرفت.

تهران توکیو/ این دیگر موزیک نیست؛ کثافت‌کاری است

تهران توکیو در اسفند 1399 منتشر شد، اثری از ساسان حیدری یافته (ساسی مانکن) با حضور یکی از بازیگران فیلم‌های جنسی، این اثر موجب واکنش‌های شدیدی از سوی خانواده‌ها نسبت به ساسی مانکن و اهداف پشت‌پرده او داشت.

همان سال‌ها بود که ویدیوهایی از صحبت‌های یکی از همکاران قدیمی ساسان حیدری یافته منتشر شد، این صحبت‌ها به‌شدت همه چیز را درباره ساسی روشن کرد:

همکار قدیمی ساسان حیدری یافته: سال 1398 ساسان به من زنگ زد و گفت “من که از کنسرت‌هایم هیچ درآمدی ندارم و اجراهایم فروش ندارد، می‌خواهم گروهی راه‌اندازی کنم که نه‌تنها هزینه‌ای نداشته باشد، که حتی درآمد زیادی هم از آن کسب کنم.”

ساسان به من گفت که “ویدیوهای‌مان انیمیشنی و کارتنی است.”، البته وقتی این را گفت که من دیگر کارها را برایش ساخته بودم و برایش فرستاده بودم، بعد آثار منتشر شد و دیدم که این چه وضعی است! به ساسان پیام دادم که؛ “مگر قرار نبود ویدیوها انیمیشن باشد!”، گفت: “دادا، انیمیشن‌کار خوب پیدا نکردم، به مُدل‌ها 100 دلار می‌دهیم و شاید هم ندهیم و کار جمع می‌شود.”، از نظر من این دیگر موزیک و فان و این داستان‌ها نیست؛ از نظر من این دیگر کثافت‌کاری است.

ساسی از کجا آمد

سال 1388 اسم ساسان حیدری یافته مشهور به ساسی مانکن سر زبان‌ها افتاد، بیشتر این شهرت پس از دیدار او با مهدی کروبی یکی از نامزدهای ریاست‌جمهوری و حواشی رسانه‌ایِ این دیدار رقم خورد. ساسان حیدری یافته تا آن زمان به‌عنوان خواننده‌ای زیرزمینی شناخته می‌شد و چند آهنگ او در همکاری مشترک با حسین مختاری، علی شمس و امیرمسعود تا حدودی شنیده شده بود.

از سال 2012 که حیدری یافته ایران را به‌مقصد مالزی ترک کرد، حدود یک دهه اثر چندان مطرحی نساخت و کم‌کم از خاطره‌ها داشت پاک می‌شد.

سال 1397 انتشار ترانه «جنتلمن» با تمرکز روی گروه سنی کودکان و نوجوانان بیشتر مورد توجه قرار گرفت. استقبال بچه‌مدرسه‌ای‌ها از ترانه «جنتلمن» باعث شد ساسان حیدری یافته، تمرکز محتواییِ آثارش را بر کودکان و نوجوانان بگذارد.

دکتر، تهران توکیو، مامان منو ببخش و الآن هم برادران لیلا…، این آهنگ‌هایی است که در سال‌های گذشته ساسان حیدری یافته خوانده و منتشر کرده است.

درآمدها از کجاست؟

برخی گمان می‌کنند که درآمدهای ساسی فقط از بازدید ویدیوهایش در یوتیوب و پلتفرم‌های دیگر است، اما داستان خیلی وسیع‌تر از این‌هاست، کنسرت‌هایی که ساسی در کشورهای مختلف برگزار می‌کند، یکی از راه‌های درآمدیِ کلان اوست. آونگ، پی‌ام‌سی و رادیو جوان از حامیان ساسی هستند.

مدیربرنامه‌ای که پسر ابی است

در سال‌های اخیر نام فرشید حامدی به‌عنوان مدیر برنامه ساسی مطرح شد. حامدی پسرخوانده ابراهیم حامدی، معروف به ابی است. فرشید حامدی اسپانسر و حامی بسیاری از پروژه‌های خارجی مربوط به موسیقی در خارج از ایران است و فرشید حامدی در هر کجا که باشد و با هر شخصی که همکاری‌اش را آغاز کند؛ او را به فضای سایت‌های شرط‌بندی و قمار نزدیک می‌کند.

نگاهی گذرا به آنچه اطراف ساسی در گذر است، اثبات می‌کند که کار ساسی تجارتی کثیف است، تجارتی با استفاده از نام موسیقی و با بهره بردن از محتوای جنسی… .

برادران لیلا

ساسان حیدری مقدم در آهنگ جدیدش هم همان اهداف گذشته را دنبال می‌کند. او کودکان و نوجوانان را هدف قرار می‌دهد و متأسفانه گاهی خانواده‌ها هم بی‌خبر از تأثیر منفی این آهنگ‌ها بر فرزندان‌شان، اجازه شنیدن و دیدن این آثار را به فرزندان‌شان می‌دهند و حتی گاهی خودشان هم با آنها همراه می‌شوند.

به هر روی برادران لیلا هم تکرار همان سناریوهای گذشتۀ ساسی و حامیانش هست. او در ویدیوهایش حتی آرمِ مثبت18 سال را هم استفاده کرده است که همین هم حربه‌ای است که زیر هجده‌ساله‌ها را برای دیدن این اثر ترغیب کند، استفاده از واژه «خاله» هم به نوعی ابزاری جنسی در دست ساسی بدل شده است.

به هر روی از هر طرف که به ساسی و آهنگ‌هایش بنگریم، نه اثری از موسیقی باکیفیت هست و نه از محتوایی قابل پذیرش! ساسی فقط و تنها فقط به‌دنبال ابزارهای جنسی برای بیشتر دیده شدن است. شاید زمان آن فرا رسیده است که مخاطبان، خانواده‌ها و حتی خود نوجوانان و جوانان، به چنین آثاری نه بگویند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا