تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» نشانه ارزش محتوایی این اثر است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین رونمایی از متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختر قالی‌باف» گفت: مجموعه آثار وقتی به توشیح مقام معظم رهبری برسد، یعنی آن اثر از یک ارزش معنوی و محتوایی بالاتری برخوردار است.

آیین رونمایی از ۱۰ اثر تازه نشر شاهد و متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «دختر قالی‌باف» امروز در سی‌وپنجمین‌ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با حضور حجت الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی، محمد کرم اللهی سرپرست دفتر حمایت و نظارت بر تولید آثار فرهنگی و هنری بنیاد شهید و خانواده شهید گلابعلی حسین زاده برگزار شد.

حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین گفت: فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت ذخیره هایی هستند که به مثابه شمشهای طلا در بانک مرکزی نگهداری میشوند، اگر قرار باشد از این مجموعه ارزشمند استفاده شود، توسط نویسندگان،هنرمندان، ادبا و شعرا انجام خواهد شد و این افراد کسانی هستند که باید این شمشها را به انواع زیور آلات تبدیل کنند که تلالو آن چشم نواز باشد.

وی ادامه داد: لذا ادبیات، هنر، موسیقی و انیمشین … به مثابه همین زیورآلات ارزشمند هستند و یکی از این آثار همین کتاب دختر قالی‌باف است. در واقع مجموعه آثار وقتی به توشیح مقام معظم رهبری برسد، یعنی آن اثر از یک ارزش معنوی و محتوایی بالاتری برخوردار است؛ چراکه ایشان آنچه را می نویسد، به دلیل اثرگذاری محتوایی و ساختاری کتاب است. در واقع این کتاب به تایید مقام معظم رهبری رسیده است.

وی ضمن تبریک به نویسنده کتاب افزود: از همه تلاشهای همکارانم برای تولید آثار در این زمینه تشکر میکنم و امیدوارم این اثر مقدمه ای برای آثار برتر و بهتر دیگر باشد.

محمدصادق هاشمی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: نشر شاهد امسال در نمایشگاه کتاب با ۳۰۰ عنوان کتاب شرکت کرده است که ۷۰ اثر تازه دارد و امروز از ۱۰ اثر آن رونمایی خواهد شد. دختر قالی باف نیز کتابی است که درباره همسر یکی از شهدا توسط فرزند شهید نوشته شده است. حالا بعد از سالها وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کل این خانواده، خانواده ای ولایی هستند که حاصل زحمت آنها همین دختر قالی‌باف است. از اداره کل هنری و نشر شاهد و نویسندگان کتابهای جدید تشکر می‌کنم.

کتاب «دختر قالی‌باف» برش‌هایی از زندگی شهید گلاب‌علی حسین‌زاده و همسرش را روایت می‌کند که داوود حسین‌زاده فضل فرزند این شهید والامقام آن را نوشته و «نشر شاهد» منتشر کرده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا