اجرای کمدی نوعی ریسک است

شیماه خاسب همزمان با آخرین اجراهای نمایش «شام خداحافظی» با ابراز خوشنودی از استقبال تماشاگران از اجرای این نمایش گقت که این نمایش از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

او که با اجرای این نمایش اولین تجربه کارگردانی خود را پشت‌سر می‌گذارد، در گفتگو با ایسنا، این تجربه را لذت‌بخش خواند و تاکید کرد که تصمیم دارد کارگردانی را ادامه بدهد.

خاسب که سال گذشته این نمایش را برای اولین بار اجرا کرده بود، یادآوری کرد: دور اول اجراهایمان به دلیل اتفاقات سال گذشته دلچسب نبود ولی اجرای امسال در قیاس با اجرای اول، از نظر کیفی خیلی بهتر شده و بخش زیادی از آنچه مد نظرم بود، محقق شده است.

او ادامه داد: به هر حال اجرای سال گذشته اولین تجربه‌ام بود و تسلط کمتری داشتم اما خوشبختانه اجرای دور دوم برایم بسیار تجربه شیرینی شد.

خاسب که پیش از به صحنه بردن دور دوم این نمایش، اجرای کار کمدی را در شرایط حاضر نوعی ریسک به شمار آورده بود، افزود: خوشبختانه بخش بزرگی از این ماجرا حل شده و تماشاگران دوباره با سالن‌های تئاتر آشتی کرده‌اند. نمایش ما اولین کاری بود که بعد از بازسازی سالن ملک در آن اجرا شد و به همین دلیل علاوه بر ریسکی که به طور کلی وجود داشت، ریسک دیگری هم داشتیم چون سالن مدتی فعال نبود ولی خوشبختانه استقبال تماشاگران رضایت‌بخش بود.

خاسب درباره وضعیت تبلیغات این نمایش در شرایط فیلترینگ توضیح داد: متاسفانه همه به فیلترینگ عادت کرده‌ایم و همچنان فضای مجازی، اولین امکان تبلیغی نمایش‌های ماست چون تبلیغات محیطی که اصلا به صرفه نیست و تبلیغات کاغذی هم کارکرد قبلی را ندارد. البته خود تماشاگران هم بخش دیگری از تبلیغات را بر عهده داشتند که به دوستان و آشنایان خود خبررسانی کردند.

او که تصمیم دارد کارگردانی تئاتر را به طور جدی ادامه بدهد، خاطرنشان کرد: قطعا کارگردانی را ادامه خواهم داد و البته کارم سخت‌تر خواهد شد به همین دلیل از الان به کار بعدی فکر می‌کنم. ضمن اینکه این اجرا هم همچنان برایم تازگی دارد و در هر اجرا یادداشت‌برداری‌های خود را دارم.

خاسب که نمایش خود را با بازی امیر کربلایی‌زاده ، امیر غفارمنش و جوانه دلشاد روی صحنه می‌برد، درباره میزان تاثیر چهره‌های شناخته شده در استقبال تماشاگران توضیح داد: قطعا بازیگر تئاتر، وزنه مهمی در کار است. بازیگران من خیلی همراه بودند و نمایش را از آن خود می‌دانستند. نگاهشان این نبود که فقط در کاری بازی کنند و دستمزدی بگیرند. هم خودشان و هم دوستان‌شان در تبلیغات و اطلاع‌رسانی نمایش بسیار کمک کردند. نه تنها بازیگران بلکه دیگر عوامل گروه هم بسیار همراه بودند و قطعا بخشی از موفقیت کار بر دوش آنان است.

او در پایان افزود: فروش نمایش یک بحث است و حضور تماشاگر بحثی دیگر. امیدوارم همه کسانی که مشغول کار هستند، شاهد حضور تماشاگران باشند. وقتی در اجرای نمایش، صندلی‌های زیادی خالی باشد، طبیعتا انرژی گروه گرفته می‌شود و خستگی به تن‌شان می‌ماند.

نمایش «شام خداحافظی» نوشته مشترک ماتیو ‌دولاپورت و الکساندر دولاپتولی است که با ترجمه شهلا حائری و کارگردانی شیماه خاسب روی صحنه می‌رود و در توضیح آن آمده:

نمایش «شام خداحافظی» مفهوم دوستی و روابط انسان‌ها را در دنیای امروزی زیر سؤال می‌برد و به این مقوله می‌پردازد که چرا با کسانی معاشرت داریم که تمایلی به ادامه ارتباط با آنها نداریم ولی از روی عادت یا از روی شرم شهامت گسستن رابطه‌ها را نداریم و در انتها، داستان نمایش ارزش انسان‌ها و روابط‌شان با یکدیگر را به چالش می‌کشد و به واکاوی پیوندهای میان انسان‌ها در بستر طنز می‌پردازد.

امیر غفارمنش، امیر کربلایی‌زاده و جوانه دلشاد بازیگران این اثر نمایشی هستند. این نمایش تا امشب ساعت ۱۹ و سی دقیقه اجرا می‌شد اما از چهارشنبه تا جمعه ساعت ۲۱ و سی دقیقه در سالن ملک روی صحنه می‌رود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا